10. 12. 2020

8 tipů, jak budovat osobní značku finančního poradce

Na českém trhu fungují desítky tisíc finančních poradců. Jak mezi nimi vyniknout a ukázat, že právě vy jste ten nejlepší, nejvzdělanější a nejspolehlivější? Odpovědí je budování osobní značky.

 

Co je to osobní brand? 

Budování osobní značky (neboli osobního brandu) spočívá v tom, že aktivně ovlivňujete, jak vás lidé vnímají. Volbou určitého vyjadřování, barev na webu nebo tvarů na vizitkách přimějete zákazníky, aby si o vás mysleli přesně to, co chcete. Osobní brand je pak jakýsi obrázek, který o vás mají, a vlastnosti, které si s vámi spojují.
 
Chcete názorný příklad? Představte si třeba Steva Jobse. Nejspíš se vám vybaví přídavná jména jako inteligentní, bohatý a pokrokový. A právě tento obrázek, který si o něm utváříte, je jeho osobní brand.
 

Proč budovat osobní brand?

 

  • Lidé si s vaší prací automaticky spojí adjektiva jako profesionální nebo příjemný.
  • Získáte na důvěryhodnosti. Lidé budou mít pocit, že vás znají a že ví, co od vás mohou očekávat.
  • Odlišíte se od ostatních finančních poradců a vybočíte z davu.

 

A teď už pojďme na tu nejdůležitější část: Konkrétní způsoby, jak budovat osobní značku.

 

Otázky, které si musíte položit, než s osobním brandem začnete:

 

  • Díky čemu si vás klienti zapamatují?
  • Čím jste jedineční?
  •  Které své vlastnosti a znalosti chcete vyzdvihnout?
  • Co klientům přinesete, zatímco konkurence ne?
  • Co chcete, aby si o Vás lidé říkali?

 

Už znáte odpovědi? Výborně. V tom případě už víte, jaký osobní brand chcete budovat. A tady je 8 tipů, jak na to.

 

1. Web je pro budování osobní značky základ 

78 % lidí zkouší finančního poradce najít přes internet. Pro vás to znamená příležitost, kterou je potřeba využít. Vytvořte si webové stránky, které v zákaznících vzbudí přesně takové dojmy, jaké chcete. Bude váš web čistě profesionální a plný odborných termínů, které dokazují vaši odbornost? Nebo chcete raději působit přátelsky a web proložíte neformálními články z osobního života? 

 

2. Osobní brand vzniká na základě barev

Psychologie barev je mocná, jak už ostatně potvrdily mnohé studie. Proto byste si měli vybrat jednu až dvě barvy, které budete používat na svém webu, vizitkách a dalších propagačních materiálech. Jaké pocity barvy vyvolávají?

 

  • Modrá: důvěryhodnost, jistota.
  • Červená: energie, odhodlání.
  • Zelená: rovnováha, bezpečí.
  • Černá: luxus, stabilita.
  • Bílá: mírumilovnost, čistota.
  • Oranžová: úspěch, přátelskost.
  • Žlutá: kreativita, štěstí.

 

Není náhoda, že tolik bank používá právě modré logo.

 

3. Video ukáže, jak komunikujete, a posílí osobní značku

Budujte svou osobní značku skrz video. Nic totiž nepřesvědčí zákazníky tolik, jako když na vlastní oči uvidí, jak komunikujete. Proto pomůže, když na svůj web umístíte reprezentativní video, ve kterém například vysvětlíte, jak pracujete, nebo popíšete svoje služby. Soustřeďte se na to, abyste byli oblečení v souladu se svým osobním brandem, používali odpovídající výrazy a zkrátka působili přesně takovým dojmem, jaký chcete tvořit.

Tip: Přečtěte si 12 tipů, jak získat klienty jako finanční poradce.

 

4. Utvrzujte zákazníky o svých vlastnostech pomocí newsletterů

Osobní značku musíte budovat konstantně a bez přestávky. Je proto zásadní, abyste se zákazníkům pravidelně připomínali. S tím vám může výrazně pomoci e-mail marketing, konkrétně posílání newsletterů. O čem v nich psát? To záleží na tom, jaký osobní brand chcete vytvářet.

 

  • Chcete působit profesionálně? Vysvětlujte odborné termíny a složité záležitosti, které se s financemi pojí.
  • Chcete ukázat, že jste neustále v obraze? Informujte o novinkách na finančním trhu.
  • Chcete působit důvěryhodně? Popište, jak pracujete, nebo sdílejte příběhy svých klientů.
  • Chcete být vtipní a přátelští? Nebojte se mluvit o svém osobním životě, který souvisí s financemi nebo prací finančního poradce.

 

5. Skvělé místo pro budování osobní značky? Sociální sítě

Řada finančních specialistů dělá tutéž chybu. Web mají dokonale vyšperkovaný, ale na sociálních sítích zveřejňují neprofesionální příspěvky, které jsou určené nikoli klientům, ale přátelům. Přitom zapomínají, že zákazníci si jejich jméno zkusí vyhledat nejen na Googlu, ale také na Facebooku. Proto nepolevujte a pokračujte v budování osobního brandu i na sociálních sítích. Zveřejňujte jen takové fotky a příspěvky, které byste se nebáli vyvěsit ani na webu.

 

6. Osobní značka prostřednictvím doporučení 

Naprostá většina lidí, kteří přemýšlí o využití vašich služeb, si bude chtít přečíst zkušenosti a názory vašich předchozích klientů. Jestliže je na vašem webu záložka „reference“, máte téměř 100% jistotu, že si ji vaši potenciální zákazníci přečtou. Díky tomu ji můžete využít. Jak? Umístěte na ni ta doporučení, která popisují vlastnosti, které chcete podtrhnout. Jestliže celou dobu tvoříte dojem, že jste vzdělaní, pak o tom potenciální zákazníky utvrdí doporučení, které říká totéž.
 
Tip: Přečtěte si článek Hypoteční poradce: Kolik si vydělá a jak vypadá jeho práce.

 

7. Osobní brand musí být konzistentní

Pokud se má budování osobní značky setkat s úspěchem, je potřeba, aby bylo konzistentní. To znamená, že byste na webu, na sociálních sítích, ve videu i osobně měli působit vždy stejně. Pokud se v jednom článku budete prezentovat jako chladný profesionál a ve druhém jako uvolněný vtipálek, lidé budou zmatení a ve výsledku vám neuvěří.

 

8. Vstupní stránka webu hraje prim

Vstupní stránka webu neboli landing page je stránka, kterou návštěvníci uvidí jako první, když web otevřou. Proč je tak důležitá? 68 % zákazníků dá na první dojem. Vstupní stránce webu proto věnujte ještě větší pozornost než všem ostatním.

 

Jak budovat osobní značku, když nemáte čas?

Nestíháte vedle telefonování a schůzek s klienty ještě budovat osobní brand? Nevadí. Web, profesionální video i e-mail marketing rádi vyřešíme za vás.
 
·         Vytvoříme pro vás profesionální web na míru.
·         Pomůžeme vám vytvořit reprezentativní video.
·         Zařídíme za vás e-mail marketing.
·         Poskytneme 24/7 podporu vašeho byznysu.
·         A mnoho dalšího.
 
Podívejte se na více detailů, nebo nám rovnou napište prostřednictvím kontaktního formuláře.
 
 

Reference