11. 01. 2021

10 tipů, jak vytvořit profesionální web finančního poradce

Kvalitní web je jedním z nejvýznamnějších způsobů, jak získávat nové zákazníky jako finanční poradce. Jak takový web vytvořit, abyste zapůsobili co nejlépe? A jak dokázat, aby zákazníci právě ten váš našli v záplavě konkurenčních webů? To si povíme v dnešním článku.

 

Proč je web u finančního poradce tak důležitý?

Web je v první řadě předpokladem k tomu, aby vás zákazníci vůbec našli. Když někdo zadá do vyhledávače například spojení „finanční specialista“ nebo „pomoc s financemi“, právě kvalita webových stránek hraje roli v tom, zda se Google rozhodne váš web ve výsledcích vyhledávání zobrazit.

Web také pomáhá zvyšovat vaši důvěryhodnost a poskytuje všechny informace na jednom místě. Zákazníky, kteří se nemohou rozhodnout, kterého finančního poradce zvolit, prostřednictvím webu můžete přesvědčit, že právě vy jste ten pravý nebo ta pravá.

Neméně důležitým faktorem je i to, že je web významným prostředkem budování osobní značky finančního poradce. Pomocí webu o sobě vyšlete přesně takové informace, jaké chcete, a pomůžete zákazníkům, aby si vás ukotvili jako profesionála.

 

Tip 1: Vytvořte web, který je přehledný 

Dobrý web je takový, na kterém se lidé snadno orientují. Při návštěvě webu by mělo být na první pohled patrné, které tlačítko kam vede, a zákazník by měl jednoduše pochopit, jak provést akci, kvůli které web navštívil. Platí, že od vstupní stránky by k provedení požadované akce (ať už je to vyplnění kontaktního formuláře, nebo zhlédnutí reprezentativního videa) měla vést maximálně tři kliknutí. Když bude web složitý a nepřehledný, návštěvníci ztratí trpělivost a odejdou.

 

Tip 2: Buďte jednotní

Celý web by měl být sjednocený. Jak toho dosáhnout? Vyberte si jednu až tři barvy, které budete používat. Určete si styl komunikace a toho se držte. Naformátujte si písmo a další prvky, aby byly na celém webu totožné. 

·         Mohlo by vás zajímat: Je práce finančního poradce pro vás?

 

Tip 3: Přizpůsobte web pro mobily

70 % návštěv přichází na webové stránky z mobilního telefonu. Proto web vytvořte tak, aby byl responzivní – neboli uzpůsobený pro mobilní vyhledávání. Proč? Vzpomeňte si na situaci, kdy jste sami naposled narazili na web, který se při rozkliknutí nepřizpůsobil malému displeji telefonu. Pravděpodobně jste museli neustále přibližovat a oddalovat obrazovku, až vás to přestalo bavit a stránku jste zavřeli. 

Speciálně pro finanční poradce má pak mobilní zobrazení webu jednu velkou výhodu: Můžete na něj umístit tlačítko telefonu, díky kterému vám zákazníci zavolají jediným kliknutím.

Nevíte, jak vytvořit web, který je responzivní? Napište nám a my vám s tvorbou webu pomůžeme.

 

Tip 4: Zapracujte na SEO

 SEO (optimalizace pro vyhledávače) zajistí, aby byl váš web snadno nalezitelný. Jak toho docílíte? SEO obsahuje řadu metod a aktivit, mezi něž patří třeba používání klíčových slov nebo budování sítě zpětných odkazů. Díky nim posunete svůj web výše ve výsledcích vyhledávání.

Jak na klíčová slova

V nástrojích jako AdWords nebo Sklik si můžete udělat analýzu klíčových slov. Zadejte fráze, které vás v souvislosti s vaším podnikáním napadnou, a nástroj vám ukáže jejich měsíční hledanost, případně navrhne související slovní spojení. Klíčová slova pak používejte napříč celým webem.

  

Proč budovat síť zpětných odkazů 

Vašemu webu prospívají zpětné odkazy – jak ty, které používáte ve svých článcích vy sami, tak ty, kterými na váš web odkazují ostatní. Proto se nebojte poskytovat rozhovory nebo podávat informace jiným webům, které by na váš web mohly odkázat.

 

Tip 5: Pište gramaticky správně

Všechny texty, které se na webu nachází, by měly být gramaticky bezchybné. Texty s hrubkami nejen budí nedůvěru zákazníků, kteří si jich všimnou, ale také vyvolávají dojem, že si na webu nedáváte záležet. Pokud si nejste jistí, zda dokážete napsat zcela gramaticky správný text, raději si najměte odborníka, který vám s tvorbou webu pomůže.  

 

Tip 6: Odlište se

Nesnažte se kopírovat weby svých konkurentů. Naopak se pokuste odlišit. Vysvětlete, v čem děláte svou práci jinak, a dejte zákazníkům důvod, aby si vybrali právě vás.

 

Tip 7: Dodejte reference

Jedním z problémů, s nimiž se finanční poradci potýkají nejčastěji, je nedůvěra klientů. Jak se jí zbavit? Nejefektivnějším a současně nejjednodušším řešením jsou reference. Vytvořte pro ně na webu zvláštní sekci. Podle statistik si 85 % potenciálních klientů bude chtít přečíst, co o vás říkají ostatní.  

Jak vypadá dobrá reference?

Anonymní reference se sice shánějí jednodušeji, příliš parády ale na vašem webu neudělají. Působí totiž značně nedůvěryhodně. K referencím raději připište jméno daného člověka, případně další relevantní údaje (věk, zaměstnání nebo třeba místo bydliště). Lépe budou reference působit, když k nim přidáte fotografii. Nezapomínejte však na GDPR a referenci zveřejněte výhradně se souhlasem daného klienta.

·         Mohlo by vás zajímat: Hypoteční poradce: Kolik si vydělá a jak vypadá jeho práce?

  

Tip 8: Pohlídejte si rychlost načítání 

Kvalitní web by se měl rychle načítat. V opačném případě návštěvníci ztratí trpělivost a odejdou. Jak je možné rychlost načítání zvýšit?

·         Snižte velikost obrázků a videí.

·         Redukujte velikost cookies souborů.

·         Omezte zbytečné přesměrovávání z domény na doménu.

·         Eliminujte funkce, které se dlouho načítají a nejsou důležité. 

 

Tip 9: Správný web je konverzní web

Nestačí, že se někdo na vaše stránky koukne – měl by vám na sebe i zanechat kontakt, abyste mu mohli nabídnout své služby. Jak toho docílíte?

Nabídněte za kontakt přidanou hodnotu – například kalkulačku, která zákazníkovi rychle spočítá, na jakou hypotéku může dosáhnout. Nejenom, že získáte lead, zároveň zjistíte, co daného člověka zajímá a co mu dále nabídnout.

Nevíte, jak na to? Kalkulačku pro vás rádi připravíme.

 

Tip 10: Pokud si nejste jistí, raději si najměte profesionála

Pokud si nejste jistí, zda profesionální web dokážete vytvořit, raději si najměte profesionála. Není to žádná ostuda – jestliže se celý den věnujete finančnictví, na studium programování a marketingu pravděpodobně příliš času nezbývá. Best Partner vám s tvorbou kvalitního webu rád pomůže. Ozvěte se nám, nebo si přečtěte více podrobností o tom, co umíme.

Reference