18. 11. 2020

12 tipů, jak získat klienty jako finanční poradce

Byznys finančního poradce stojí i padá se schopností získávat nové klienty. Na českém trhu je přitom nespočet poradců, kteří se dnem i nocí snaží nové zákazníky ukořistit pro sebe. Jak mezi nimi nezapadnout a nebýt jen „další finančák, který otravuje po telefonu“? Máme pro vás 12 tipů, jak získat klienty, kteří s vámi chtějí spolupracovat.

Jak získat zákazníky

 

1. Jak získat klienty? Buďte online!

Počet lidí, kteří na mobilu vyhledávají spojení „finanční poradce“, vzrostl během dvou let o 75 % (podle společnosti Think with Google). Pokud tedy přemýšlíte, jak získat nové zákazníky, odpověď je jasná: Buďte vidět na internetu.

Využijte prostředky, které internet nabízí a založte si web, pravidelně kontrolujte e-maily a buďte aktivní na sociálních sítích. Zkrátka a jednoduše: Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci.

 

2. Neptejte se, jak získat nové zákazníky. Ptejte se, jak jim umožnit, aby vás našli sami

Samotné založení webu nestačí. Finančních specialistů, kteří mají web, je totiž také spousta. Jak tedy zajistit, aby se právě ten váš web zobrazil na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání? Pomůže vám SEO.

Ve zkratce funguje vyhledávání na internetu tak, že zákazník zadá dotaz – klíčové slovo – a vyhledávač vyhodnotí, který web mu ukáže jako první a který například až na desáté stránce. To vyhodnocuje podle toho, kolikrát se klíčové slovo na daném webu vyskytuje, ale také podle řady dalších parametrů. Taktika, kdy svůj web upravíte tak, aby ho vyhledávač vyhodnotil jako relevantní a zobrazil mezi prvními výsledky, se nazývá SEO neboli optimalizace pro vyhledávače.

Jak získat zákazníky pomocí SEO? Snažte se na svém webu používat co nejvíce klíčových slov (která to jsou, zjistíte například v nástrojích jako AdWords nebo Sklik). V textech používejte zpětné odkazy. Postarejte se o to, aby se váš web rychle načítal, a vyplňujte v HTML kódu meta značky (meta title, meta description a meta keyword). Ozvěte se nám a my vám pomůžeme vytvořit web, který přiláká nové zákazníky.

 

3. Konvertujte je

Velké množství webů existuje, aniž by přinášely svým majitelům skutečné leady a skutečné klienty. Co jim chybí? Tzv. konverznost. Je to schopnost webu udělat z návštěvníka zákazníka.
Prvním krokem je vždycky získat kontakt na návštěvníka, díky kterému ho pak můžete dále oslovit. A protože všechno je obchod, i za kontakt musíte něco nabídnout. Proto my v Best Partneru vkládáme do webů nástroje, které zvyšují konverznost webu. Díky těmto nástrojům, které vyřeší klientův problém nebo dotaz, se klient nezdráhá svůj kontakt zanechat.

 

4. Buďte mobile friendly

Většina lidí v dnešní době používá k vyhledávání na internetu nejen počítač, ale také telefon. Je tedy důležité, aby byla veškerá vaše online prezentace responzivní – uzpůsobená pro prohlížení z mobilu. Jedná se o detail, který hraje klíčovou roli a přesto na něj řada finančních poradců zapomíná.

 

Jak získat zákazníky

Jak získat klienty jako finanční poradce? Responzivita hraje v dnešní době důležitou roli.

 

Do webu uzpůsobeného pro mobil navíc můžete zakomponovat tlačítka, díky nimž vám zákazník zavolá nebo napíše jediným kliknutím. Čím jednodušší uděláte způsob, jak vás kontaktovat, tím více lidí ho využije.

 

5. Jak získat zákazníky, kteří ve vás mají důvěru? Ukažte, že tomu rozumíte

Nebojte se toho, že od vás ostatní finanční poradci něco okoukají a sdílejte své know-how. Úplně otevřeně, třeba formou blogových článků. Je totiž dokázané, že tím klienty dokážete přesvědčit o svých zkušenostech a znalostech. Uvidí, že svému oboru rozumíte, a upřednostní vás před konkurencí.

 

6. Získejte zákazníky na sociálních sítích

Podle nejnovějších statistik tráví lidé na sociálních sítích neuvěřitelných 143 minut denně. To jsou pro vás více než dvě hodiny příležitostí každý den. Využijte je.

Nezapomeňte ale, že lidé chtějí na sociálních sítích dělat tři věci:
 

  • komunikovat s přáteli
  • bavit se
  • vzdělávat se v oblasti, která je zajímá

 
Zapomeňte tedy na čistě propagační příspěvky, a místo toho nabídněte zákazníkům něco přínosného a zajímavého. Sdílejte na sítích krátké tipy, jak nakládat s financemi, nebo třeba střípky z vašeho soukromí, které vás zákazníkům přiblíží a z neznámého finančního poradce udělají člověka, o kterém mají pocit, že ho znají.

Vaše sociální sítě musí mít pro zákazníky přidanou hodnotu, jinak je nebudou sledovat. U každého příspěvku se předtím, než ho zveřejníte, sami sebe zeptejte, co zákazníkům přinese.

 

7. Jak získat klienty jako finanční poradce? Reprezentativní video prozradí, jak komunikujete

Co je jedním z hlavních důvodů, proč lidé nechtějí spolupracovat s finančními poradci? Nedůvěra. Jste pro ně jen cizí člověk, kterého v životě neviděli a který se jim snaží prodat své služby. Obrat o 180 stupňů vám zaručí reprezentativní video. Proč?

80 % informací, které vstřebáváme, je totiž neverbálního charakteru. Video lidem ukáže, jak se při řeči tváříte, jak gestikulujete, jaké je vaše držení těla. Budou se pak cítit mnohem komfortněji, protože budou vědět, co od komunikace s vámi mohou očekávat.

Šance, že si lidé pustí video, je navíc 4krát větší, než že si přečtou text.
 
 
 
 Jak získat klienty jako finanční poradce
Reprezentativní video lidem ukáže, jak komunikujete, a vzbudí v nich důvěru. Přestanou se bát vám zavolat.

 

8. Není důležité, jestli máte hodně kontaktů, ale jestli jsou kvalitní

Je pro vás efektivnější strávit dvě hodiny voláním na sto různých kontaktů, z nichž se vám podaří domluvit schůzku jen s deseti, nebo raději během hodiny zavoláte padesáti lidem a domluvíte si schůzku s dvaceti z nich? V prvním případě strávíte voláním dvojnásobně dlouhou dobu, ale domluvíte si jen polovinu schůzek. Příčinou jsou nekvalitní kontakty.

Vaším cílem není získat co nejvíce kontaktů ani zavolat co nejvíce lidem. Vaším cílem je oslovit takové zákazníky, u nichž je vysoká pravděpodobnost, že o vaše služby budou mít zájem. Pamatujte na to a neplýtvejte svůj čas.

Jenže kde kvalitní kontakty získat? Nemá smysl nakupovat pochybné databáze. Raději navažte spolupráci s někým z oboru. Partnerem pro vás můžeme být my. Poskytneme vám seznam ověřených poptávek, z nichž si sami vytvoříte vlastní kmen klientů. Dalším řešením může být spolupráce s realitním makléřem nebo (ne)oblíbená doporučení.

 

9. Lidé nesnáší vynucená doporučení. Říkejte si o ně správně

Mnoho finančních specialistů si myslí, že odpověď na otázku, jak získat klienty jako finanční poradce, zní: Řekněte si každému o deset doporučení. Je to pravda? Půl napůl.

Lidé vás rádi doporučí svým blízkým – pokud jsou s vašimi službami opravdu spokojení. Jestliže si o doporučení řeknete hned na začátku, kdy klient ani neví, co vlastně umíte, postavíte ho do velmi nepříjemné situace.

Představte si sebe v podobné situaci: Doporučíte své babičce, mamince, manželce/manželovi nebo nejlepším přátelům produkt nebo službu, kterou jste ještě ani nevyzkoušeli? Lidé jsou v takovém případě zahnání do kouta a nedají vám kontakt na někoho, kdo by vaše služby skutečně využil, ale na někoho, komu nebude vadit, že mu volá neznámé číslo.

Jak si tedy o doporučení říkat správně?

 

  • Neříkejte si o doporučení hned na začátku. Nejprve odveďte skvělou práci.
  • S časovým odstupem zákazníkovi zavolejte a zeptejte se, jestli vše dopadlo podle jeho představ. Zajímejte se o to, jestli byl s produktem/službou spokojený.
  • Pokud ne, napravte to.
  • Pokud ano, stále ještě si neříkejte o doporučení a hovor ukončete. Zákazník získá pocit skvělé zákaznické péče – voláte mu jen proto, abyste zjistili, zda je spokojený.
  • Po pár dnech zavolejte znovu a řekněte si o doporučení. Nechtějte je ale hned. Dejte zákazníkovi čas na rozmyšlenou a povzbuďte ho, aby vám doporučení napsal e-mailem. Pokud tak neučiní, zavolejte mu za několik dní znovu.

 

Odvést skvělou práci je naprostý základ, jak získat zákazníky díky doporučení. Pokud se vám to povede, budou vás doporučovat všem svým známým a vy si o to ani nebudete muset říkat.

 

10. Jak získat zákazníky po telefonu? Zapomeňte na univerzální call scripty

 

 

  • „Dobrý den, tady Petr Novák, finanční poradce. Máte na mě chvilku času?“
  • „Dobrý den, pane Černý. Volám vám, protože jsem se od Ireny Nové dozvěděl, že řešíte hypotéku, a myslím si, že bych vám dokázal ušetřit několik desítek tisíc. Chtěl byste o tom slyšet víc?“

 

Který začátek hovoru myslíte, že zafunguje lépe?

Zjistěte si, komu voláte. Oslovte ho jménem a řekněte mu, kde jste na něj získali kontakt. Nemluvte o sobě, ale o tom, který problém zákazníkovi dokážete vyřešit. Zapomeňte na univerzální call scripty, scénář vždy přizpůsobte na míru konkrétnímu zákazníkovi.

 

11. Nezapomeňte na zákazníky, které už máte

Pokud svoji práci už nějakou dobu děláte, určitě už jste nasbírali spoustu kontaktů. Ukazuje se ale, že většina finančních poradců je neumí dostatečnou měrou využít. Náš tip? Pracujte s nimi. Lidé, kteří už vás znají, vám budou spíše důvěřovat a rádi si od vás koupí i nějaký další produkt.

Skvělým způsobem, jak oslovovat svoje zákazníky, je pravidelný newsletter. Nemáte čas ho sami tvořit? Oslovte nás v Best Partneru.

 

12. Specializujte se

Finanční trh je obrovský a dá skutečně hodně práce se v něm dokonale orientovat. Pokud se jako finanční poradce specializujete na všechno, od pojištění přes hypotéky až po investice, hrozí, že brzy v jednotlivých oblastech ztratíte přehled.

Zkuste si proto zvolit užší specializaci. Například jako hypoteční specialista se dokážete mnohem aktivněji vzdělávat v oblasti hypoték a uzavírat výhodnější smlouvy, než když se budete snažit zorientovat ve všem najednou. Stejně tak jako investiční poradce můžete celý den sledovat burzy a nabídky nejrůznějších dluhopisů či úvěrových fondů, aniž byste se museli bát, že vám uteče něco z oblasti pojišťovnictví.

Je lepší být skutečným mistrem v jednom oboru než průměrným poradcem ve všech oborech najednou.

 

Několik dalších tipů, jak získat klienty jako finanční poradce:

 

 

  • Nabídněte zákazníkům možnost odebírat tipy a novinky ze světa financí prostřednictvím pravidelných e-mailů.
  • Budujte si síť kontaktů nejen z oboru financí. Nikdy nevíte, kdy o vaše služby projeví zájem třeba nějaká firma.
  • Zkuste navázat spolupráci s dalšími profesemi, které pracují s lidmi a mohly by pro vás být zdrojem kvalitních kontaktů. Například realitní makléř může svým klientům doporučovat konkrétního hypotečního poradce a naopak.
  • Nebojte se odmítnutí. V tomto oboru je naprosto běžné a jde jen o to, jak se s ním dokážete vypořádat.
  • Před každým hovorem si nachystejte odpovědi na nejčastější námitky. Budete tak připravení a dokážete v případě námitek rychle reagovat.

 

Jak získat nové zákazníky? Pomůže vám Best Partner

Chcete být v oboru financí úspěšní? Nabízíme vám možnost, jak získat zákazníky rychle a jednoduše.
 

  • Provozujeme vyzkoušený systém na získávání poptávek, díky kterému získáte stabilní přísun klientů. Své kontakty si z naší databáze sami vyberete.
  • Vytvoříme vám profesionální web na míru.
  • Pomůžeme vám natočit reprezentativní video.
  • Navrhneme pro vás propracovaný e-mail marketing.
  • Získáte vysoké provize a podporu byznysu 24/7.
  • Nabízíme praktické vzdělávání v oboru na míru.

 

Chci získat stabilní přísun klientů a další výhody.

Reference